AAU logo

Visningsside

Birthe Lund: "Identitets-politik har også betydning for folkeskolen og læringsmiljøet"

Center for Uddannelses- og Evalueringsforsknings Birthe Lund, har i denne uge et indlæg på folkeskolen.dk omhandlende identitetspolitiks betydning på læringsmiljøet.

Lagt online: 18.09.2019

Identitets-politik har også betydning for folkeskolen og læringsmiljøet

Lektor Birthe Lund har skrevet et indlæg til folkeskolen.dk med titlen: "Identitets-politik har også betydning for folkeskolen og læringsmiljøet", hvor hun påpeger at selvom læringsfællesskaber er dynamiske og uforudsigelige, kan vi alligevel gå til skabelsen af disse med omtanke. Klasserummet skal kunne rumme diversitet og "vi må lære at opleve forskelle som positive og ikke som trusler, og det kan føre til reduktion af stereotype forestillinger og bidrage til udvikling af mere komplekse forestillinger".

Tryk her for at læse Birthes indlæg på folkeskolen.dk. 

Birthe Lund beskæftiger sig blandt andet med pædagogisk filosofi, herunder særligt dannelsesaspektet og betingelser for demokratiudvikling og forestillingsevne. Tryk her for at lære mere om Birthe Lunds forskning.